عکس خودرو mvm x22 2024-08-09

ام وی ام X22 پرو ماشین ام وی ام X22 پرو : مشخصات ام وی ام X22 پرو

حتی ساندرو استپ‌وی نیز با اینکه روی کاغذ قدرت مشابه و فقط 5 نیوتن‌متر گشتاور بالاتر دارد اما در عمل از شتاب و کشش بهتری بهره میبرد. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی دنده دستی با آپشن‌های پایه و قیمت پایین‌تر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که می‌توان با اقساطی تا ۶۰ ماه همراه پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون تومان نیز صاحب X22 شد. این نمونه در شتاب‌گیری و عبور از شیب‌ها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوس‌های ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده می‌دهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت با مدل دنده خودکار را توجیه می‌کند. روزهای ابتدایی که خودرو ام وی ام x22 وارد بازار ایران شد، قیمت حدودی نسخه فول و پر آپشن آن 66 میلیون تومان بود که نسبت به قیمت خودروهای داخلی یک گزینه مناسب بود که شما می توانستید با قیمت مناسبی خودرو اتوماتیک با قابلیت های بیشتری را خریداری کنید.

بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیده‌ایم، اهمیت کمی به طراحی عقب داده‌اند و این موضوع برای ام وی ام X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغ‌های عقب، نه‌تنها وجه اشتراکی با چراغ‌های جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM 315 می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است.

قیمت و مشخصات ام وی ام ایکس 22 ( MVM X22 )

پس از موفقیت X33 شرکت ام‌وی‌ام تصمیم گرفت مدل جدید این خودرو را با نام X33s در کنار کراس‌اوور X22 به بازار ارائه کند. کراس اوور ایکس ۲۲ از خودروی شاسی بلند ایکس ۳۳ جمع و جورتر است و مشخصاتی شبیه به ایکس۵۰ لیفان، یکی از رقبای هم‌وطن چری در ایران دارد. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند. در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. به‌نظر می‌رسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب‌بخار طراحی کرده‌اند.

به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. از سویی دیگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمین، ۱۸.۵ سانتی‌متر است که کمک می‌کند از دست‌اندازهای تا این حدود عبور کند، اما این کراس‌اور، تک‌ دیفرانسیل ارائه می‌شود و با لاستیک‌هایی به عرض ۲۰۵ میلی‌متر و پیشرانه‌ی ضعیف، مناسب طبیعت‌گردی و عبور از مسیرهای خارج جاده نخواهد بود. این خودروی کراس اوور دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو استاندارد آلایندگی یورو۵+ کسب کرده‌اند.

موتور ام وی ام X22 پرو چیست؟

خودروی MVM X22PRO طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22PRO در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس 22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو ام وی ام x22 هستیم که واقعا شوکه کننده است. قیمت امروز ام وی ام x22 دنده ای که ساده ترین مدل از این خودرو می باشد، بیش از 330 میلیون تومان و نسخه فول آن که اتوماتیک اسپرت اکسلنت می باشد، بیش از 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و به همین دلیل ارزش خرید این خودرو نسبت به خودروهای داخلی، به نسبت بیشتر می باشد. البته درست است که کیفیت پایین متریال داخلی و ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها مقداری از حس خوب نشستن داخل اتاق X22 را کاهش میدهند اما با این حال و با در نظر گرفتن رده قیمتی و رقبا میتوان گفت که شرایط کلی نماینده ام‌وی‌ام قابل قبول است. استفاده از خطوط شکسته و جسورانه، رنگ‌بندی اسپرت و آپشن‌های قابل قبولی نظیر سانروف و نمایشگر بزرگ مرکزی باعث شده‌اند که فضای کلی از امثال رنو ساندرو با اختلاف معناداری مدرن‌تر دیده شود.

ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد.

ام‌وی‌ام X22 از چه امکاناتی بهره میبرد؟

با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست. خودروی ام وی امX22 مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که می‌تواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار در زمان واقعی کنترل کند. هنگامی که دما و فشار تایر غیرطبیعی است، می‌تواند از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.

ساختار بدنه بسیار تقویت شده و روش تولید دقیق نیز تضمین ایمنی مسافران این خودرو می باشد. از لحاظ کیفیت و قابلیت های این خودرو، MVM X22 با گذراندن حدود ۱۰۰ آزمون استاندارد تولید خودرو، نمره قبولی خوبی به دست آورده است. برای اطمینان از نتایج تمامی این ۱۰۰ آزمون، مهندسان همین طور بیش از ۲۰۰ دستگاه اتومبیل را در مرحله تحقیق و توسعه در مسافتی حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰کیلومتر با موفقیت پیمایش کرده اند. از تجهیزات ام وی ام X22 می توان به یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش هشت اینچ، دوربین عقب ، سانروف، صندلی های چرمی دو رنگ، دکمه Eco ، کامپیوتر سفری و… اشاره کرد که البته برای خودرویی در این رنج بسیار مناسب است. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینه‌های تولید داشته باشند. در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس اتوماتیک

همه این ویژگی ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو جمع و جور مدیران خودرو داشته باشند. هم چنین، شیوه ورود به سایت ثبت نام این محصول و شرایط خرید آن را برای تان توضیح می دهیم. شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، از طریق بخشنامه مربوط به هر طرح منتشر می شود. این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند.

طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکی‌رنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافته‌اند، بر خصوصیات ظاهری اسپرت‌گونه ام وی ام ایکس 22 افزوده‌ اند.. نمای کناری خودرو به واسطه دو چین خوردگی حجمی که یکی در قسمت زیرین پنجره های جانبی از بالای گلگیر جلو تا انتهای چراغ‌های عقب امتداد یافته و دیگری در بخش پایینی درب‌ها، دو گلگیر جلو و عقب را به یکدیگر متصل نموده، از ظاهری اسپرت و تاحدی عضلانی برخوردار شده است. شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و خودکار خود برای دوخت صندلی‌های X22 استفاده می‌کند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونه‌های موجود در مدل‌های لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد.

در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنک‌کاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره می‌برد. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. سیستم هوشمند نصب شده روی خودرو ام وی ام ایکس 22 از اتصال رابط USB پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می‌توانید از رابط USB نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اتصال فلش مموری USB یا هارد دیسک و پخش موسیقی با کیفیت بالا و فیلم‌های HD استفاده کنید.

یکی از نکات جالب دیگر در نشانگرهای پشت آمپر دیده میشود، جایی که عقربه سرعت‌سنج و دور شمار خلاف جهت هم حرکت می‌کنند؛ این طرح جدیداً در برخی از خودروهای مطرح نیز دیده شده، اما با این حال ممکن است باب سلیقه برخی افراد نباشد. از نظر دید به اطراف هم اوضاع قابل قبول است و با توجه به ارتفاع بالای ماشین و شیشه‌های نسبتاً بزرگ، راننده حس تسلط نسبتاً خوبی بر محیط اطراف دارد. خودروسازان چینی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز ثابت کرده‌اند که تبحر قابل‌توجهی در علم بازاریابی دارند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند. عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند.

ماشین x22 در واقع همان خودروی کراس اوری است که در زادگاه اصلی خود یعنی کشور چین با نام Tiggo 3X شناخته می‌شود و از جمله محصولات نسبتا جدید شرکت خودروسازی چری به شمار می‌رود. با این حال علاقه‌مندان به این خودرو در ایران باید آن را تحت نام ماشین x22 یا MVM x22 جستجو کنند. در واقع این خودروی کراس اور نوپا که کمتر از دو سال قبل به بازار عرضه شده است، در کشور ما نه با نام اصلی و نه تحت عنوان سازنده‌ی واقعی خود به فروش می‌رسد. اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم. با این وجود در ادامه این گزارش از نمناک به بررسی خودرو کراس اور ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. این کراس اوور جدید تازه‌وارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیست‌وپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران به‌صورت ری‌بَج (rebadge) با برند MVM عرضه می‌گردد.

در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X22، باتوجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودروها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود. خودوری ام وی وام X22 با طول ۴۲۰۰، عرض ۱۷۶۰ و ارتفاع ۱۵۷۰ فاصله بین دو محور 2555 میلی‌متری در کلاس بدنه کراس اوور قرار دارد. خودوری ام وی وام ایکس 22 دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5+ می‌باشند. با به میان آمدن بحث ایمنی به طور حتم نوع سیستم ترمز ماشین x22 اهمیت دوچندانی می‌یابد. گفتنی است که این خودرو از ترمز دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD برای هر چهار چرخ استفاده می‌کند.

طراحی ام وی ام X22

ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب 60/40 تا شونده هستند که به شما امکان می‌دهند اجسام بزرگ‌ را حمل کنید... در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2555 میلی‌متر.

نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که هرچند به فرمان‌پذیری ضعیف اتومبیل منتهی شده اما از نظر بصری، X22 را به یک کراس‌اوور واقعی شبیه نموده است. در واقع برخلاف امثال برلیانس C3، اینجا فقط به روف‌رک‌ها و فلاپ‌های پیرامونی بسنده نشده بلکه از نظر اتفاع هم خودرو به محصولات شاسی‌بلند واقعی نزدیک‌ شده است. هرچند باید تاکید کرد که این فقط یک خصلت ظاهری است و X22 در عمل هیچ قابلیتی در خارج از جاده نخواهد داشت. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد. از رقبای مطرح بین‌المللی باید به نیسان جوک، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، پژو 2008، فورد اکو اسپرت و رنو کپچر اشاره کنیم.

صفحه نمایش لمسی 9 اینچی HMI دارای قاب مشکی و دکمه های لمسی است که حس قوی مد و تکنولوژی را به شما القا می کند. هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است که فشار و دمای تایر را از طریق سیگنال‌های فرکانس رادیویی بی‌سیم نشان می‌دهد و به طور موثر از تصادف جلوگیری می‌کند. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود. نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X22 اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. استفاده از مطالب اختصاصی سایت نمناک در سایر رسانه ها فقط با کسب مجوز امکان پذیر است.

سیستم نصب شده در خودرو MVM X22 می‌تواند تقریباً از همه اسناد، تصاویر، موسیقی و فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی کند. کنسول مرکزی خودروی MVM X22، قاب عریض مدرنی است که با خطوط شکسته نرم و بافتی جذاب و ترکیب رنگ‌های مشکی و نارنجی؛ خروجی‌های تهویه هوا، پنل مولتی‌مدیا و صفحه نمایش را به زیباترین شکل ممکن دربر گرفته است و منظره داخلی منحصربفردی را ساخته است. گیربکس 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای راندمان انتقال تا 97 درصد و شتاب نرم است. بسیاری از عناصر افقی، از جمله چراغ های عقب دودی توخالی سه بعدی، خطوط کاراکتر عرضی و تریم های عرضی در قسمت پایین سپر عقب، در عقب خودرو، حس استواری و عظمت را افزایش داده اند.

گالری ام وی ام ایکس 22 پرو

آپشن‌های ایمنی ام وی ام X22 عبارت‌اند از ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه‌با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دل‌سرد‌کننده‌ای از آپشن‌های ایمنی X22 وجود دارد؛ می‌توان به فناوری ESC خوش‌بین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزنده‌ی جاده کمک شایانی می‌کند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که باتوجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه، در سربالایی‌ها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، می‌توان به حسگر باد چرخ‌ها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانی‌که راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند. تفاوت آپشن‌ها و  X22 در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت خودکار وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد.

رنگ هایی که تاکنون خودرو ام وی ام x22 به بازار ایران عرضه شده اند عبارتند از سفید، مشکی، قرمز، نوک مدادی و آبی که با جستجو ساده می توانید خودرو ام وی ام x22 مناسب خودتان را خریداری کنید. توجه داشته باشید برخی از مدل ها مانند دنده ای، اتوماتیک لاکچری و اتوماتیک اکسلنت در بازار بصورت صفر کیلومتر موجود هستند و می توانید نسخه جدید و بدون کارکرد این خودرو را خریداری کنید. با این وجود میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام x22 در تمامی مدل ها بین 5.9 تا 6.1 لیتر می باشد که یک عدد مقرون به صرفه ای می باشد. در هر حال با توجه به اقبال روزافزون خودرودوستان ایرانی نسبت به خرید خودروهای کراس اور، این محصول چینی نیز با توجه به قیمت و ویژگی‌های خاصی که از آن بهره می‌برد می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های قابل انتخاب لقب گیرد. از همین رو قصد داریم به ذکر ویژگی‌های مهمی که کراس اور چینی x22 از آن بهره می‌برد بپردازیم تا برخی خودرو دوستان ناآشنای ایرانی آشنایی بیشتری با این محصول پیدا کنند.

دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. همچنین برخی از بخش‌های داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا می‌نماید.دکمه‌های مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوش‌دست ام وی ام ایکس22 جای داده‌اند.

چری و MVM ، در آینده ای نزدیک، چشم انداز روشن و پوششی بیشتر در بخش SUV با X33S،X22 و سایر مدل هایی که به بازار معرفی خواهند کرد، خواهند داشت.در آن زمان، چری و MVM نیز یک ماتریس از محصولات منحصر به فرد با گزینه های مختلف را برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان ایرانی خواهند داشت. صفحه آمپر تیگو 3X نیز طراحی بسیار زیبایی دارد و یک نمایشگر TFT هم در مرکز آن نصب شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD که در مرکز داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد.

این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X22، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین ام وی ام X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به‌ دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود.

پیشرانه‌ی X22، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه ‌می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد. همچنین صدای پیشرانه در دورهای بالا زیادی به داخل کابین نفوذ میکند اما در دورهای پایین این قضیه قابل چشم پوشی است. شباهت ام وی ام X22 به ام‌وی‌ام 315 هم کشیده شده است به‌گونه‌ای فرم چراغ‌های عقب شباهت زیادی با ام‌وی‌ام 315 دارد؛ اما در بخش عقبی تیگو 3X با سپر و درِ صندوق متفاوت شاهد طراحی متمایزتری نسبت به نمای جانبی با ام‌وی‌ام 315 هستیم. یک نوار کرومی نیز در سراسر قسمت عقبی خودرو کشیده شده و امتداد آن در داخل چراغ‌های عقب ادامه یافته است اما سر اگزوز کوچک آن بسیار زشت است. در کل چری سعی کرده در تیگو 3X طراحی اسپرت و جوان پسندی را ارائه کرده و آن‌را با قامت یک کراس‌آور ترکیب کند که به نظر می‌رسد تا حدودی در این کار موفق بوده است.

این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است. برخی از بخش‌های داشبورد خودروی MVM X22 با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده که زیبایی و حس اسپرت منحصربفردی را القا می‌کند. ام‌وی‌ام X22 از آپشن‌هایی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD و کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است.

به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایسته‌ای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغ‌های جلو امتداد یافته است. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دست‌وپا کند.

قابلیتی که می‌تواند هم در میزان روشنایی درون خودرو و هم در بحث تهویه هوا نقش قابل قبولی ایفا نماید. علاوه بر آن وجود کیسه‌های ایمنی هوا (که تنها به صندلی‌های جلوی این خودرو محدود می‌شود) ایمنی بیشتری را حین حرکت برای سرنشینان حاضر در دو صندلی جلو به ارمغان می‌آورد. سومین تغییر بزرگ ام وی ام X22 پرو نسبت به نسخه پیشین زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر جایگزین موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است تا عملکرد خودرو اقتصادی‌تر و پاک‌تر از گذشته شود.

به زبانی دیگر میتوان گفت در این رده قیمتی ما خودرو ایده‌آل نداریم، پس باید ببینید کدام ماشین برای شخص شما مناسب‌ است و به نیازهایتان پاسخ میدهد. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در خودروی ام وی ام ایکس 22 از طراحی مدرن و خاصی بهره می‌برد. در پس زمینه این پنل صفحه‌ای با پترن لانه زنبوری وجود دارد که در وسط آن یک نمایشگر کوچک دیجیتال قرار دارد و اطلاعاتی نظیر دمای موتور، میزان سوخت و مسافت پیموده شده را به نمایش می‌‎گذارد. حاشیه‌های پنل کیلومترشمار تعبیه شده در خودروی MVM X22 نیز درجه‌بندی شده تا عقربه‌های سرعت‌سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند.

از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. از نام تیگو 3X  پیداست که قیمتش قطعا کمتر از X33S است، ولی برای آنکه خیالمان راحت شود باید به بازار چین برویم؛ در آنجا X22 حدود 59 هزار یوآن قیمت پایه‌ای دارد؛ یعنی 10 هزار یوآن ارزان‌تر از X33S و تقریبا معادل قیمت آریزو5 در چین. بنابراین می‌توان حدس زد که در بازار ایران قیمت پایه‌ای X22 از حدود 70 میلیون تومان آغاز شود. اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید.

نام اصلی خودرو mvm x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است. موتوری که در مجموع حداکثر قدرتی معادل 105 اسب بخار را با احتساب 6000 دور در دقیقه به نمایش می‌گذارد و از حداکثر گشتاوری برابر با 135 نیوتن متر با احتساب 2750 دور دقیقه برخوردار است. در حالت کلی این مشخصات موجب می‌شود که حداکثر سرعت این کراس اور 1245 کیلوگرمی به 160 کیلومتر در ساعت برسد. ماشین x22 در مدل MT خود از وجود جعبه دنده دستی پنج سرعته و در مدل AT نیز از وجود جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته بهره می‌گیرد.

به کمک پورت USB امکان اتصال تلفن همراه به این صفحه نمایش وجود دارد که در مجموع باعث لذت بردن و سرگرمی سرنشینان طی سفر با خودروی ام وی ام ایکس 22 می‌گردد. در گیربکس خودروی ام وی امX22 پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. به علاوه دنده‌ها نیز می‌توانند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند هر چند راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند. خودرو ام وی ام x22 (تیگو 2)، یکی از خودروهای چینی موجود در بازار کشور در 5 مدل مختلف است که در این گزارش به بررسی ارزش خرید خودرو “ام وی ام x22” خواهیم پرداخت. فاصله محوری این مدل نیز ۲۵۵۵ میلی متر می باشد که فضای کافی برای سرنشینان فراهم کرده است. با نگاهی مجدد به ایمنی این خودرو متوجه خواهیم شد که این مدل دارای ۵ ستاره ایمنی C-NCAP می باشد که اطمینان لازم را برای راننده و سرنشینان به ارمغان خواهد آورد.

فضای داخلی و کابین

جالب است بدانید فاصله‌ محورهای ام وی ام X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع‌ کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌بینی شده است.

رنو ساندرو استپ‌وی، برلیانس C3 و جک S3 را می‌توان از جمله رقبای ام‌وی‌ام X22 در بازار دانست. جک S3 هم از نظر طراحی ظاهری در پس نماینده ام‌وی‌ام قرار میگرد اما از نظر ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های حرکتی مقداری برتر ظاهر میشود. البته گیربکس CVT جک نیز رفتار چندان هیجان انگیزی ندارد اما گشتاور بالاتر S3 این نقطه ضعف را جبران نموده تا در نهایت لذت رانندگی با محصول جک مقدرای بالاتر از X22 باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است.

برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود. صفحه نمایش 8 اینچی خودروی MVM X22 قابلیت اتصال به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS را دارد و امکاناتی از جمله سیستم موبایل مپینگ، بلوتوث، هندزفری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ماشین ام وی ام

خودروی MVM X22 با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید. خودروی MVM X22 طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. ام وی ام x22، یکی از محصولات مدیران خودرو در کشور است که این شرکت، نماینده محصولات چری در ایران می باشد.

طراحی اسپرت و جذاب در قسمت داخلی تیگو 3X هم ادامه پیدا کرده است و چری با استفاده از رنگ نارنجی در این بخش سعی در افزایش جذابیت داخلی MVM X22 داشته است؛ اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. رنگ نارنجی صندلی‌ها و رو دری‌ها با رنگ نارنجی اطراف اهرم تعویض دنده، اطراف دریچه‌های تهویه و کنسول وسط متفاوت است؛ بنابراین به نظر می‌رسد داخل MVM X22 ا بی‌دقتی و بی‌حوصلگی طراحی شده باشد. نکتهٔ عجیب‌تر اینکه هیچ اثری از رنگ نارنجی بر روی غربیلک فرمان دیده نمی‌شود و در آن فقط از پلاستیک مشکی‌رنگ استفاده شده است. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد.

{

مشخصات تولید کننده

|}

وجود خطوط نارنجی رنگ در نقاط مختلف ادوات کابین از جمله نواحی دور دریچه‌های دایره ای شکل سیستم تهویه، اطراف اهرم تعویض دنده و قسمت میانی داشبورد به همراه رنگ متمایز استراحتگاه بازوئی تودری‌ها و روکش صندلی‌ها، نقش بسزایی را در زیباتر جلوه دادن کابین ایفا می‌نمایند. مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند.

{

پیشرانه و قوای فنی

|}

از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. MVM x22 یکی از جدیدترین مدل های شرکت خودروسازی ام وی ام است که در نخستین روزهای سال 2018 میلادی به بازار ایران عرضه شد. ماشین x22 بسیار زیبا و جادار و جذاب بوده و یکی از برترین مدل های MVM در سال 2018 مدل جدید ام وی ام x22 است که در ادامه عکس ماشین x22 را مشاهده می کنید.

کمربند ایمنی ۳‌ نقطه‌ای برای تمام سرنشینان، کیسه هوای SRS برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS+EBD برای چهار چرخ، سیستم هشداردهنده و قفل ضد سرقت ایموبلایزر، امکانات فنی برجسته‌ی کراس‌اوور ام‌وی‌ام هستند. هر دو نسخه‌ی ایکس ۲۲ از موتور ۱۴۹۷ سی‌سی (۱.۵ لیتری) استفاده می‌کنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. بسیاری از مردم ایکس ۲۲ را نمونه‌ی جمع و جور ایکس ۳۳ می‌دانند، اما باید گفت این خودروی چینی نمونه‌ی کوچک‌شده‌ای از تیگو ۵ است. شاید بخشی از این عدم تناسب را بتوان به نوع طراحی چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نسبت داد. در واقع همان گونه که بخشی از تاثیرگذاری چهره انسان در چشم‌های او نمود می‌یابد، در خودروها نیز نوع طراحی چراغ‌های جلو و عقب تاثیر قابل توجهی در گیرایی یا عدم گیرایی شکل ظاهری آنها ایفا می‌کند.

نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغ‌های عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. MVM X22 بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد. صفحه نمایش لمسی رنگی 8 اینچی خودروی MVM X22، با فناوری منحصربفرد خود تلفیقی است از تکنولوژی که طیف وسیعی از اطلاعات و سرگرمی‌ها را می‌توان با این صفحه نمایش لمسی مدرن تجربه کرد.


قیمت خودرو mvm x33 صفر