سئو برای Voice Command Integration
Voice search در دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی نورا
پس از آن بر روی مفاهیم و ارتباطات معنای درخواستهای جستجوی شما متمرکز میشود. جهت مشاوره خدمات سئو سایت و ارتقا نتایج سایت خود به صورت تضمینی در گوگل می توانید با کارشناسان ما در وینت در ارتباط باشید. اگر نمیدانید که چگونه میتوانید نسبت به بهینهسازی محتوا برای Voice Search اقدام کنید، این بخش و تکنیکهایش را بادقت مطالعه کنید. آمار و تحقیقات نشان می دهد که پیدا کردن موقعیت های جغرافیایی یکی از پرکاربردترین زیرمجموعه های این نوع از جستجو است. نکته جالبی که در این قضیه وجود دارد این است که دایره لغات و عبارات کلیدی بسیار وسیع است و واقعا ابزاری برای تشخیص و تعیین عبارات کلیدی پرکاربرد وجود ندارد. البته هیچ تضمینی نیست که با فراهم کردن این اطلاعات از طرق مناسب کسب و کار شما حتما در این نتایج دیده شود.
این Add-on از HTML حال که می دانید Voice search seo چیست به موتور های جست و جو کمک می کند که موضوع صفحه را متوجه شوند که این موضوع می تواند باعث شود که شما رتبه بهتری در جست و جو های معمول دریافت کنید. پس در نتیجه شما باید تا همین حالا هم متوجه شده باشید که Schema ها قرار است چه کمکی به Voice search seo کنند. Voice search seo هم از داده ها، موقعیت مکانی و خیلی چیز های دیگر استفاده می کند که موضوع جست و جوی شما را متوجه شود. سئو کار سایت باید کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنند و ببینند که مشتریان آنها چگونه با Voice search رفتار می کنند. چند سال قبل شاید کسی حتی نمی توانست تصورش را هم بکند که افراد برای هر چیزی که می خواستند گوشی به دست شوند و از گوگل بهره ببرند. به این ترتیب گوگل هم برای راحتی حال کاربران و استفاده هر چه بیشتر مردم از این موتور جستجو، همواره در تلاش است سرویس های جدید و جذابی را ارائه دهد.
یکی از بدیهی ترین این اقدامات وجود محتوا و مقالات به زبان محاوره یعنی همان زبانی که کاربر برای جستجوی صوتی استفاده می کند است. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتر است به جای استفاده از کلمات تخصصی از کلمات متداول و رایج در بین عموم مردم استفاده کنید.این موضوع را با یک مثال به شما توضیح می دهیم. آموزش سئو جستجوی صوتی، شامل بهینه سازی وبسایت برای جستجوهای صوتی و دستیارهای هوشمند است. در این ویدیو، نکاتی برای بهینه سازی سایت برای جستجوهای محلی بر روی دستگاه های موبایل ارائه می شود. این نکات می تواند به شما کمک کند تا کاربران محلی بیشتری را جذب کنید.
ممیزی منظم و اطمینان از سازگاری NAP میتواند دید محلی را بهویژه در جستجوهای صوتی بسیار افزایش دهد. با پرداختن به این ملاحظات فنی، محتوایی و سئوی محلی، کسب و کارها می توانند پایه ای قوی برای بهینه سازی جستجوی صوتی موثر ایجاد کنند. یکی از موضوعات نسبتا جدید و مهمی که امروزه برای ارتقاء کیفیت بازاریابی دیجیتال و زیرمجموعه های آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه شود موضوع جستجوی صوتی (voice search) است که به جستجوی گفتاری هم مشهور است. با توجه به اینکه بسیاری از جستجوهای صوتی مبتنی بر سوال هستند، یک استراتژی موثر گنجاندن بخشهای پرسشهای متداول (FAQ) در وبسایتها است. این بخشها میتوانند مستقیماً به سؤالات رایجی که ممکن است کاربران در مورد یک محصول، خدمات یا موضوع داشته باشند پاسخ دهند و محتوا را برای جستجوی صوتی بسیار مرتبط میسازد. هنگامی که سوالات متداول به خوبی ساخته شوند، می توانند به عنوان معدن طلا برای بهینه سازی جستجوی صوتی عمل کنند.
اگر هنوز در این خصوص اقدامی نکرده اید یک نقشه سایت تهیه کنید و به Google Search Console تحویل دهید.کار دیگه ای که میتوانید برای بالا بردن فهم ربات های گوگل از محتوای خود انجام دهید استفاده از structured data (schema) markup است. دستگاههای مختلف فعال با صدا (مانند الکسای آمازون، دستیار گوگل، سیری اپل) ممکن است به دلیل تفاوت در الگوریتمهای اساسی و منابع داده، نتایج جستجوی متفاوتی تولید کنند. این چندپارگی چالشی را برای کسب و کارهایی ایجاد می کند که قصد دارند به طور مداوم در همه سیستم عامل ها رتبه بندی کنند. به روز ماندن با استانداردها و بهترین شیوه ها برای هر پلت فرم اصلی برای بهینه سازی جستجوی صوتی جامع ضروری است. همانطور که الگوریتم های موتورهای جستجوی سنتی در طول سال ها تکامل یافته اند، الگوریتم های جستجوی صوتی نیز دستخوش اصلاحات و تغییرات خواهند شد. عواملی مانند قصد کاربر، زمینه جستجو و معناشناسی زبان نقش مهم تری ایفا خواهند کرد.
بهینهسازی برای جستجوی صوتی میتواند منجر به دیدهشدن بهتر و دسترسی به گروههای کاربری جدید شود. همچنین، جستجوی صوتی منجر به بالا رفتن رضایت تجربه کاربری سایتتان میشود و به کاربران کمک میکند که با سرعت بیشتری به پاسخهای خود دست یابند. هرچند جستجوی صوتی مزایای زیادی دارد، اما با چالشها و محدودیتهایی نیز مواجه است. از جمله این چالشها میتوان به دقت و صحت تشخیص صدا، نیاز به تکنولوژی پیشرفته، و مسائل مربوط به حریم خصوصی کاربران اشاره کرد. همچنین، بهینهسازی محتوا برای جستجوی صوتی نیازمند استراتژیهای خاص و گاهی پرهزینه است.
از اهمیت بهینه سازی سایت برای جستجو، در هیچ زمانی نباید غافل بود و باید اطلاعات خود را در این زمینه همواره به روز نگه داشت. بیشترین استفاده این جستجو همانطور که قبلا ذکر شد توسط نوجوانان می باشد البته بین بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارد. طبق آمار در کل دنیا بیشتر افراد بین 13 تا 18 ساله از جستجوی صوتی استفاده می کنند. در این بخش، به شما نشان داده می شود که چه چیزهایی را می توانید با استفاده از “اوکی گوگل” جستجو کنید. این ویدیو به شما کمک می کند تا بهینه سازی سایت خود را برای این نوع جستجوها بهتر انجام دهید.
سایر کاربران نیز بیشتر در هنگام راه رفتن یا رانندگی تمایل استفاده از جستجوی صوتی را دارند. دستگاههای فعالشده با صدا همیشه در حال گوش دادن هستند، که منجر به نگرانیهایی در مورد حریم خصوصی کاربر و امنیت دادهها میشود. این نگرانیها میتوانند بر نحوه و زمان تعامل کاربران با دستگاههایشان تأثیر بگذارند. کسبوکارها باید اعتماد کاربر را با اطمینان از هر گونه ویژگی فعالسازی صوتی که پیادهسازی میکنند، اولویت حفاظت از دادهها و حریم خصوصی را در اولویت قرار دهند. شفاف بودن در مورد استفاده از داده ها و ادغام اقدامات امنیتی قوی ضروری خواهد بود. چرا که مردم در حال حرکت و بیرون از منزل یا محل کار، زمانی که در خیابان هستند از موبایل استفاده میکنند و استفاده از جستجوی صوتی در این شرایط بسیار آسانتر از تایپ کردن است.
خب چه چیزی راحت تر از این؟ موبایل خود را بردارید، وارد کروم شوید و اعلام کنید که “طرز تهیه قورمه سبزی” را می خواهید. در کوتاهترین زمان ممکن با راحت ترین راه به بهترین نتیجه خواهید رسید. با ادغام بیشتر فناوری صوتی در زندگی روزمره، رفتار و انتظارات کاربر تغییر خواهد کرد. پذیرندگان اولیه ممکن است از جستجوی صوتی در مقایسه با کسانی که بعداً از این فناوری استفاده می کنند، به روش های مختلفی استفاده کنند. درک و انطباق با این رفتارهای در حال تغییر برای کسب و کارها برای مرتبط ماندن و پاسخگویی مؤثر به مخاطبان هدف بسیار مهم است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایت های بهینه سازی شده برای موبایل را، به ویژه برای جستجوی صوتی، در اولویت قرار می دهند. بنابراین، یک سایت بهینه سازی شده برای موبایل احتمالاً در نتایج جستجوی صوتی رتبه بالاتری دارد. برای اطلاعات تکملی توصیه می کنیم روش پیدا کردن مشاور سئو خوب را مطالعه کنید. افراد از کلمات کلیدی متفاوتی برای جستجو در خصوص یک محصول، خدمت یا کسب و کار استفاده میکنند. برای مثال کاربر تایپ میکنه "آرایشگاه نزدیک من" اما با استفاده از ویس سرچ میگه "چه آرایشگاهی نزدیک من است؟"باید به دقت به کلماتی که افراد استفاده میکنند گوش بدهید. وقتی به سوالات و اصطلاحات متداول اونها گوش دادید میتونید برای آنها محتوا تهیه کنید.
جستجوی صوتی به کاربران امکان می دهد به جای تایپ کردن عبارات یا سوالات مدنظر خود در نوار جستجو ، اینترنت را با استفاده از صدای خود جستجو کنند. این نوع جستجو با دستیاران دیجیتال مانند گوگل هوم ، سیری و کرتانا استفاده می شود. بلندگوهای هوشمند مانند آمازون اکو و گوگل هوم، همراه با دستیارهای فعال صوتی مانند سیری و کورتانا، شیوه جستجوی اطلاعات کاربران را متحول کرده اند. این دستگاهها بهطور یکپارچه در خانوادههای سراسر جهان ادغام شدهاند و بسیاری از کاربران آنها را به اندازه گوشیهای هوشمندشان ضروری میدانند. این پذیرش اصلی، افراد را به استفاده از دستورات صوتی برای کارهایی از پخش موسیقی گرفته تا خرید آنلاین و جستجوی اطلاعات مشروط کرده است.
اطمینان از اینکه محتوا برای جستجوی صوتی بهینه شده است نیاز به آزمایش و اصلاح دارد. ابزارهایی مانند Test-Friendly Test یا Google’s Search Console می توانند به شناسایی عملکرد یک سایت برای درخواست های صوتی کمک کنند. این پلتفرمها میتوانند توصیههایی برای بهبود ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوا برای کاربران جستجوی صوتی هم در دسترس و هم مرتبط است. برای کسب و کارهایی که حضور فیزیکی دارند، Google My Business (GMB) ابزاری ارزشمند است. ادعا و بهینه سازی فهرست GMB تضمین می کند که وقتی کاربران جستجوهای صوتی محلی را انجام می دهند، مانند “مکان پیتزا در نزدیکی من”، کسب و کار شما شانس بیشتری برای توصیه شدن دارد. به روز نگه داشتن لیست با ساعت های دقیق، اطلاعات تماس و پست های منظم که پیشنهادات یا به روز رسانی ها را به نمایش می گذارد بسیار مهم است.
اگر اولین پاراگراف این مقاله رو به دقت بخونید میبینید که من با جستجوی صوتی چیه شروع کردم. با استفاده از هوش مصنوعی، ابزارهای فرمان صوتی و جستجوی صوتی به مرور با یادگیری الگوهای محاورهای منظور ما را بهتر درک میکنند. آیا تلفظ شما کتابی است؟ «پیتزا فروشی نزدیک» یا محاوره ایست «یه پیتزا فوروشی نزدیک میخوام» قطعا شما به گفتگوی محاورهای که برای شما راحتتر است روی میآورید. اولین مزیت شناخته شدن و سریعتر و موثرتر شدن روند برند سازی وب سایت شماست. هنگامی که کاربران از یک قابلیت جدید و مهم استفاده می کنند و وبسایت شما را در نتایج میبینند برند شما را بهتر به خاطر می سپارند. در ضمن حتی اگر از دستگاه هایی مانند Google home استفاده کنند نام وب سایت توسط این دستگاه ها عنوان خواهد شد.
جستجوی صوتی گوگل، که به طور عمومی به عنوان “Google Voice Search” شناخته میشود، مزایای بسیاری دارد؛ برای مثال به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از صدای خود به سرعت و راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند. این روش جستجو برای افرادی که دسترسی به صفحه کلید یا صفحه نمایش دشوار است، بسیار مفید است. همچنین با استفاده از این قابلیت، کاربران میتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، بدون نیاز به تایپ کردن کلمات یا جملات. جستجوی صوتی به عنوان یکی از روندهای رو به رشد در دیجیتال مارکتینگ، فرصتهای جدیدی را برای برندها و کسبوکارها فراهم میکند. با توجه به افزایش استفاده کاربران از این فناوری، بهینهسازی محتوا برای جستجوی صوتی میتواند به بهبود تجربه کاربری، افزایش ترافیک وبسایت و نرخ تبدیل کمک کند. هرچند که این فرآیند با چالشهایی نیز همراه است، اما با استفاده از استراتژیهای مناسب میتوان به طور مؤثری از این فناوری در دیجیتال مارکتینگ بهره برد.
حالا که از اهمیت این نوع از جستجو و همچنین با کاربردهای آن آشنا شده ایم، تلاش می کنیم تا با استفاده از ابزارهای موجود از این فناوری در کسب و کار خودمان استفاده کنیم. باید با موضوع سئوی جستجوی صوتی هم آشنا شویم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن بهینه سازی را برای آن انجام دهیم.سئو معنایی از آن موضوعاتی است که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل برای آن تلاش می کند. به زبان ساده این الگوریتم تلاش می کند تا ارتباط بین کلمات هم معنی و یا کلماتی که معانی مشابه دارند را درک کند تا بتواند نتایج درست تر و کاربردی تری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته این موضوع یکی از چندین اقداماتی است که باید برای سئو جستجوی صوتی انجام داد. با توجه به اینکه بسیاری از جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. این به معنای داشتن یک طراحی پاسخگو است که با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است، ناوبری آسان را تضمین می کند و عناصر رسانه را برای بارگذاری سریع بهینه می کند.
علاوه بر این، جستجوهای صوتی اغلب در مقایسه با جستجوهای متنی سنتی هدف متفاوتی دارند. به عنوان مثال، شخصی که از جستجوی صوتی استفاده می کند، به احتمال زیاد به دنبال پاسخ های فوری یا راه حل های محلی است. سوالات متداول یکی از بهترین روشها برای بهینهسازی محتوا جهت جستجوهای صوتی است. در بخش FAQ میتوانید به سوالات متداول مرتبط با کسبوکار خود یا موضوع محتوایتان پاسخ دهید. همین موضوع موتورهای جستجو را در میان کاربران محبوبتر میکنند زیرا میتوانند بهسادگی پاسخهای سریع و مرتبط را برای کاربران فراهم کنند. جستجوی صوتی در جستجوهای “نزدیک به من” افزایش یافته است زیرا کاربران اغلب در حال حرکت به دنبال راه حل های محلی هستند.
شما میتوانید محتوای موجود در سایت خود را با توجه به این کوئری ها بهینه کنید. اگه نمیدانید مشتریان چطور شما را توصیف میکنند این نشان میدهد یک دسته اطلاعات مورد نیاز را در دسترس ندارید. ایجاد محتوا در ارتباط با سؤالات مشتریان ، شانس حضور شما در نتایج جستجوی صوتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. چشم انداز دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است و کسب و کارها باید برای رقابتی ماندن خود را وفق دهند. از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای نیازهای جستجوی خود به دستگاه های فعال کننده صوتی روی می آورند، مشاغلی که برای جستجوی صوتی بهینه می شوند، موقعیت بهتری برای تصاحب این بازار رو به رشد دارند.
این دوره که توسط موسسه Oxbridge ارائه شده است، به بررسی تکنیک ها و استراتژی های مختلف برای بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجوی صوتی می پردازد. در این دوره، از مباحث مقدماتی تا پیشرفته، به صورت جامع پوشش داده شده و با مثال های عملی و کاربردی، به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از این نوع بهینه سازی ببرید. استفاده از تبلیغات و روش های پولی یکی دیگر از روش هایی است که در جستجوهای صوتی از آن استفاده می شود. به عنوان مثال، زبان انگلیسی که در بریتانیا صحبت می شود به طور قابل توجهی با انگلیسی های ایالات متحده، استرالیا یا هند متفاوت است. برای کسبوکارها، این به معنای اطمینان از این است که استراتژیهای بهینهسازی جستجوی صوتی آنها لهجههای منطقهای را در نظر میگیرند.
جستجوی صوتی چیه؟ جستجوی صوتی Voice Search یک هوس زودگذر نیست که آمده باشد و بخواهد به زودی هم برود. گرایش به سمت استفاده از ابزارهای فرمان صوتی و جستجوی صوتی در حال گسترش است. شرکت سورنا وب هیرکان با ارائه خدمات طراحی سایت در گرگان، به کسب و کارها کمک میکند تا حضور آنلاین خود را تقویت کرده و رشد بیشتری دست یابند. طبق آخرین آماری که از گوگل منتشر شده است ۴۴ درصد از بزرگسالان و ۵۵ درصد از نوجوانان از این قابلیت برای پیدا کردن نتیجه مورد نظر خود در گوگل استفاده می کنند. مایکروسافت در آخرین نظر سنجی خود آمار زیر را در رابطه با کمک گیری مردم از دستیار های مجازی به دست آورده است. همینطور افراد نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جستجو می پردازند و کاربرد زیادی برای این دسته از افراد دارد.
طبق آمارها، بیش از 50% از کاربران از جستجوی صوتی استفاده میکنند و این آمار در حال رشد است. بنابراین بهینهسازی محتوا برای Voice Search میتواند به افزایش ترافیک سایت و دیدهشدن بهتر محتوا کمک کند. در این مقاله قصد داریم بااستفاده از نکات و تکنیکها برای بهینهسازی محتوا جهت جستجوهای صوتی، راهکارهایی عملی ارائه کنیم تا بتوانید بیشترین بهره را از این تکنولوژی نوین بگیرید. کاربری که از این جستجو استفاده می کند احتمالا با کمبود زمان رو به رو است به همین دلیل دوست دارد در کمترین زمان ممکن به پاسخ خود برسد. در این نوع از جستجو مکان جغرافیایی و فیزیکی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این قسمت، با تکنیک ها و استراتژی های سئو جستجوی صوتی آشنا می شوید.
از ساختارهای پرسش و پاسخ واضح استفاده کرده و پاسخ ها را در ابتدای محتوا قرار دهید. از آنجا که بسیاری از جستجوهای صوتی مربوط به مکان های نزدیک کاربر است، بهینه سازی برای جستجوی محلی نیز اهمیت دارد. مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در وب سایت و دایرکتوری های آنلاین محلی بروز است و از کلمات کلیدی محلی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید. وقتی از کامپیوتر برای جستجو استفاده میکنیم از کلمات کوتاه استفاده میکنیم چرا که باعث صرفه جویی در توان جسمی میشود. هوش مصنوعی قدرت موتورهای جستجوی صوتی است و با هر مکالمه باهوش تر میشود. این اشتباه را نکنید که برای بهینه سازی جستجوی صوتی از کلمات کلیدی بلند در محتوای خود استفاده کنید.
همچنین، نکات عملی و راهنمایی های کاربردی برای استفاده روزمره از تکنیک های سئو جستجوی صوتی ارائه می شود. شما یاد می گیرید که جستجوی صوتی چیست و چگونه تکنولوژی های مختلف مانند دستیارهای صوتی (مانند الکسا، سیری و گوگل اسیستنت) در این زمینه فعالیت می کنند. این بخش شامل آمار و ارقام مربوط به استفاده از جستجوی صوتی و تأثیر آن بر رفتار کاربران است. جستجوی صوتی معمولا جستجوی محلی می باشد، و با موبایل و تبلت به طور معمول انجام می شود. طبق آمار گرفته شده جستجوی صوتی در موبایل 3 برابر جستجوی تایپی می باشد به همین دلیل باید سایت برای موبایل نیز بهینه سازی شود.
به عبارت دیگر ، جستجوی صوتی در حال حاضر یک روش استاندارد برای مشتریان شما است. در حالی که تجارت صوتی فرصت های هیجان انگیزی را ارائه می دهد، بدون چالش نیست. فقدان یک رابط بصری می تواند مقایسه محصول یا کاوش چندین گزینه را برای مصرف کنندگان دشوارتر کند. اطمینان از وضوح در توضیحات محصول، ناوبری کارآمد با صدای فعال، و فرآیندهای بازگشت/تبادل بدون درز حیاتی خواهد بود. به عنوان مثال، آنها ممکن است بپرسند “بهترین رستوران ایتالیایی در شهر کدام است؟” در چنین سناریوهایی، مشاغلی با شهرت قوی و نظرات مثبت بیشتر پیشنهاد می شوند.
به غیر از نحوه ی فعال کردن دستور صوتی تفاوتی زیادی بین جستوجوی تایپ و صوتی وجود ندارد. حتی جستجوهای "نزدیک من" (به زودی به بررسی آنها میپردازیم) هم شباهت نزدیکی با نتایج جستجوی صوتی دارند. کاربر به جز در موارد خاص با استفاده از جست و جوی تایپی و صوتی یک نتیجه را دریافت خواهد کرد. برای مثال افرادی که با گوشی دنبال جایی می گردند نتایج متفاوتی نسبت به سرچ در کامپیوتر دریافت خواهند کرد.به طور متوسط ویس سرچ نتایجی مشابه _ حتی دقیقا یکسان_ به جست و جوی تایپی تحویل خواهد داد. اجتناب از اصطلاحات صنفی، تقسیم محتوا به قطعات قابل هضم و استفاده از سرصفحه ها همگی می توانند به آسانتر کردن محتوا برای جستجوی صوتی کمک کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری